paris

det sa; stopp

orden löpte som krokar genom min kropp

jag satte eld på kartorna och breven, kysste sagorna farväl

du sa; stopp

muren restes och golvet öppnade sin famn

jag gav min framtid till en snurrande kompass som sände mig iväg…


så hörde du…

det är jag som är bränderna i Paris

det är jag som är skotten i Turin

det är jag som är viljan och vinden och inget rör mig

det är jag som är drömmen om Amerika

det är jag som är arvet i Spanien

det är jag som är viljan och vinden
men fann inget mod när jag ville be dig bli kvar…


jag sa; stopp

ändå hoppet och glömskan bröt sig ur mitt grepp

kanske var det slumpen eller ödet eller kanske bara jag

jag bad; stopp

ändå skulden och svärtan bröt sig in i mig

kanske var det slumpen eller ödet eller kanske bara rätt…


så påminn mig;

det är jag som är bränderna i Paris

det är jag som är skotten i Turin

det är jag som är viljan och vinden och inget rör mig


jag är där när det smäller i Washington

jag såg på när Stockholm gick upp i rök

det är jag som är viljan och vinden
men fann inget mod när jag ville be dig bli kvar…

så jag for tillbaks i tid och över ocean

störtade sida upp och sida ner efter svar

fann en kravlös vän i tystnaden och apatin

satte mitt sista hopp att nå dig till en melodi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0