jag googlade mitt namn:

Hassel, växtsätt m.m. 


Hassel är oftast en stor buske, men ibland också ett litet träd.

Grenarna går ut i från de ytliga rötterna och får ett bukettliknande utseende.

Efter ca 20-30 år så dör de äldsta grenarna och nya växer i stället ut. På så sätt hålls grenarna unga. Om du hugger ner en hasselbuske så kommer snart nya grenar upp i från stubben. Grenarna är ca 15 cm i diameter. De unga grenarna är tätt håriga.

Rekordet i stor hasselbuske,  (eller  egentligen hasselträd som det var i det här fallet) är 10,5 meter hög och 1,08 meter i omkrets. Normalhöjd på hasseln är 3-8 meter. 

En hassel blir oftast som högst 70 år gammal. 


Av: Amanda

Ps. jag har inget liv idag det är därför jag uppdaterar bloggen hela tiden. Ds.


Kommentarer
Postat av: joanna

du måste verkligen ha tråkigt om du googlar ditt namn. så jag gjorde samma sak. men tro fan att jag inte hittar nått skoj. hela mitt liv är dömt till att vara tråkigt. fuck

2007-11-19 @ 19:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0