att fastna i samma mönster

Nu när jag är hemma hos mamma så tänker jag endel på när jag bodde här, och jobbade här i Hillerstorp. Jag jobbade på industri, inget ont om det och inget fel på folket där heller egentligen..  Det var bara det att det hände ingenting alls. Det roligaste var liksom fredagsfikat, och ibland kunde man ju festa till dagen lite med att kanske ha med sig ett ägg till frukost. Lite lyxigt sådär. Det är så lätt att fastna i det där, tiden går och man får pengar in på kontot i slutet av varje månad. Det är ju en trygghet, och det är alltid skönt att veta vart pengarna kommer ifrån och man måste ju faktiskt jobba. Det är bara så jäkla förutsägbart och många som jobbar med att göra samma sak hela tiden blir så bittra, och det är ju inte konstigt alls. Jag vill bara inte fastna i det där..

Sen är det ju olika såklart, beroende på vilket ställe man är på. Tacka vet jag Thule & Årevall. Där var det roligt och där träffade jag många fina människor. Emma, Gerda, Malin, Markus, Ewa, Ellinor och Carro: Ni förgyllde verkligen min vardag.

Kommentarer
Postat av: joanna

lit lyx i vardagen - ett ägg. haha

2008-01-28 @ 15:06:26
Postat av: Markus

Fredags lättölen på Thule, lunchrasten ute vid vägen o när man skyddade maten från dammet som lastbilarna kom med... det va en bra tid men väljer att citera Lasse W : "Vi får aldrig vänja oss, då är allting förlorat"

2008-01-28 @ 21:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0