jag är alldeles för rädd

Saker jag är rädd för, och varför

- Jag är rädd för att blunda när jag duschar. Jag blundar aldrig när jag duschar, jag är livrädd för att det ska stå någon framför mig när jag öppnar ögonen igen. Om jag mot förmodan skulle testa att blunda nån gång så får jag panik efter bara några sekunder.
- När jag var liten ville jag inte somna på kvällen för jag var rädd för att jag skulle vakna och vara död. Det är ju inte logiskt, men så tänkte jag då i alla fall. Idag är det lite annorlunda, jag är rädd för att somna eftersom jag inte vill drömma massa hemska saker. Och sen är jag rädd att hjärtat ska sluta slå i sömnen.
- Jag är rädd för att få cancer. Såfort jag tappar lite hår så får jag för mig att jag har cancer och börjar tänka på hur jag ska klara mig och hur jag kommer må om jag får det och om vilka som skulle bry sig om jag blev sjuk.
- Jag är rädd när jag är ensam hemma i lägenheten. Jag hatar mörker, jag får för mig att det är någon i lägenheten och måste kolla alla rum gång på gång. Jag VET ju att det inte är nån där, men ändå är jag så rädd ibland att jag inte vågar gå ut från mitt rum.
- Jag är rädd att någon i min närhet ska dö. Det vore nog det värsta som skulle kunna hända. Jag tänker på konsekvenserna av det och hur det skulle vända upp och ner på mitt och andras liv.
- Ibland är jag rädd för att köra bil. Jag tänker att jag ska köra in i nåt eller att nån ska köra in i mig. Ibland när det är lastbilar ute på vägarna får jag för mig att jag ska krocka med dom och dö.
- Jag är rädd att jag ska få nån mystisk sjukdom som ingen känner till och som det inte finns nåt botemedel för. När jag var liten visade jag alltid alla mina sår för alla, ifall det skulle vara nåt farligt och ifall jag skulle dö av det så visste folk i alla fall vad min död berodde på. Till och med skoskav var jag rädd för då, så jag var tvungen att visa mamma det gång på gång för att hon skulle veta det ifall jag gick och dog.

Jag borde sluta gå runt och vara rädd och börja tänka på saker som faktiskt händer och som jag kan göra nåt åt nu. Det känns ju ganska meningslöst att oroa sig för saker som inte ens inträffat och som förmodligen inte kommer göra det. Jag menar, hur troligt är det att nån ska döda mig i duschen?


Kommentarer
Postat av: Sophia

De där med duschen o sömnen känner jag igen. ;) har inte kunnat somna ordentligt på flera veckor, bara för jag har ångest över drömmar o döden.

2008-01-14 @ 12:56:45
URL: http://kickitback.blogg.se
Postat av: Siri

jag skulle bry mig om du blev sjuk! om jag fyllde 20 och hade en fest, skulle du och emelie komma då? det skulle jag vilja. jag börjar redan planera, haha.

2008-01-14 @ 17:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0